FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Produkty i Usługi

Czy można zamówić produkt nie wymieniony w ofercie standardowej na stronie?

Tak, częśc naszych usług pozostaje w standardowej ofercie widocznej na stronie www.copylandia.pl. Produkty lub usługi należy zamówić mailowo lub osobiście w każdym z oddziałów stacjonarnych drukarni COPY Landia.   Przy niestandardowych zamówieniach, parametrach, których nie znaleziono przy produkcie należy napisać na adres mailowy bok@copylandia.pl.

Czy przed wydrukowaniem zlecenia możliwe jest wykonanie druku próbnego tzw. proofa?

Proof czyli próbny wydruk kolorystyczny jest dodatkową usługą, którą możemy dla Ciebie wykonać. W druku cyfrowym istnieje możlwiość zamówienia 1 sztuki danego produktu. W tym celu należy wpisać w kalkulator zamówienia 1 i dodać produkt do koszyka. Przy druku offsetowym istnieje możliwość wykonania proofu cyfrowego. Zamówienie na proof cyfrowy zrealizujemy po wcześniejszym uzgodnieniu z naszym Biurem Obsługi Klienta pod adresem bok@copylandia.pl. Wykonanie proofa będzie przebiegało niezależnie od realizacji głównego zlecenia i będzie on wysłany osobną przesyłką. Wydruk taki wykonamy na specjalnym papierze do proofingu – oddającym biel papieru, stosowanego w druku offsetowym. Wydruk nie będzie uszlechetniony.

Czy możliwe jest użycie innych rodzajów uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?

Jeżeli nie ma na stronie sklepu internetowego danego produktu lub parametru produktu, należy skonsultować zapytanie z naszym działem obsługi klienta pod adresem bok@copylandia.pl lub pod numerem telefonu +48 666 666 703. Sprawdzimy nasze możliwości technologiczne i udzielimy informacji czy jesteśmy w stanie zrealizować daną realizację.

Co oznacza gramatura papieru?

Gramatura jest to wyrażona w gramach masa papieru przypadająca na 1 m². Im wyższa gramatura, tym papier jest grubszy, sztywniejszy i mniej przezroczysty. Dobór gramatury ma istotne znaczenie dla funkcjonalności produktu. Przykładowo niskie gramatury papieru od 80 do 160 g/m ² idealnie nadają się do druku ulotek, papieru firmowego, katalogów, natomiast papier o gramaturze 300 – 350 g/m² można wykorzystać przy produkcji teczek, wizytówek czy zaproszeń.

Jak wybrać odpowiedni rodzaj papieru?

W naszej Drukarnii stosowane są różne papiery o różnych gramaturach. Od papieru kredowego, który jest papierem powlekanych, dającym efektem połysku lub matu. Wykorzystujemy go przy druku ulotek, plakatów czy katalogów. Papier offsetowy stosuje się przy druku papierów firmowych, kalendariów, broszur. Jest to papier niepowlekany. Papier satynowy jest to papier bielszy, nie odbijający światła, na którym w sposób bardziej elegancki wydrukować oferty handlowe, foldery reklamowe, ulotki, wizytówki. Papier Apex Silk, który jest papierem niepowlekanym, o gładkiej, satynowej powierzchni, dedykowany do druku wysokonakładowych plakatów, grafik.

Składanie zamówień

Jakie są poszczególne etapy realizacji zamówienia?

Po złożeniu zamówienia nastepuje weryfikacja plików i po ich akceptacji – realizacja. Termin realizacji liczy się od momentu akceptacji plików. Następnie wysyłamy na adres podany przez klienta lub przygotowujemy zamówienie do odbioru osobistego.

W jaki sposób można sprawdzić status zamówienia?

Składając zamówienie podawany jest ostateczny termin realizacji. Gdy usługa jest zrealizowana dzwonimy lub wysyłamy wiadomość do klienta, iż może odebrać swoje zamówienie.

W jaki sposób liczony jest czas zamówienia?

Czas realizacji liczony jest od momentu akceptacji plików. 

Czy mogę anulować zamówienie i czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe koszty?

Jeżeli zamówienie nie zdążyło przejść do realizacji istnieje możliwość anulowania zlecenia. Należy w takim przypadku niezwłocznie skontaktować się z naszym oddziałem, na którym było zlecana realizacja. Wtedy anulacja nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Niestety, w momencie gdy zlecenie trafiło na produkcję nie mamy możliwości jego wycofania.

Czy możliwe jest skrócenie terminu realizacji zamówienia?

Zlecając nam realizację ustalany jest ostateczny termin odebrania zamówienia. Istnieje jednak możliwość indywidualnego ustalenia terminu odbioru.

Czy możliwa jest wysyłka zamówienia poza granicę Polski?

Tak jest możliwa przesyłka poza granice Polski. Należy wtedy złożyć takie zamówienie na adres Biura Obsługi Klienta bok@copylandia.pl

Czy można zamówić produkt, którego nie ma na portalu?

Tak, część naszych usług pozostaje w standardowej ofercie widocznej na stronie www.copylandia.pl. Produkty lub usługi należy zamówić mailowo lub osobiście w każdym z oddziałów stacjonarnych drukarni COPY Landia. Przy niestandardowych zamówieniach, parametrach, których nie znaleziono przy produkcie należy napisać na adres mailowy bok@copylandia.pl.

Czy mogę zamówić przesyłki no-name?

Oczywiście. Jeśli chcesz zamówić wysyłkę wprost do Twojego klienta, wskaż nadawcę przesyłki w zakładce „Adres dostawy” na stronie „Zamówienia”. Wysyłka no name nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Płatności

W jaki sposób można dokonać płatności za zamówione produkty?

W przypadku zamówień na usługi poligraficzne i odbiorze w jednym z oddziałów COPY Landii płatność regulowana jest na miejscu. Zamówienia reklamowa powyżej 100 zł brutto realizowane są za przedpłatą na podstawie faktury proforma. Gdy wybrana forma dostawy to wysyłka, płatność następuje z góry na podstawie faktury przelewowej.

W jaki sposób otrzymam fakturę?

Fakturę otrzymasz w jednym z naszych oddziałów w momencie płatności lub przesłana zostanie na adres mailowy w przypadku zamówień składanych drogą mailową.

Jak wygląda procedura anulowania opłaconego zamówienia? Czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

W sytuacji, gdy chcesz anulować zlecenie, należy niezwłocznie skontaktować się z oddziałem, w którym składane było zamówienie. Jeżeli nie poszło ono do realizacji możemy je anulować bez żadnych opłat, a środki zostaną zwrócone Ci na Twoje konto. Jeżeli jednak zlecenie poszło do realizacji to niestety nie ma możliwości anulacji.

Dostawa

Czy mogę odebrać zamówienie osobiście?

Jest możliwość odebrania zamówienia osobiście w jednym z trzech oddziałów COPY Landii na terenie Krakowa:

 

Oddział GRZEGÓRZKI

ul. Mogilska 20, 31-516 Kraków

tel. 666 666 021

mogilska@copylandia.pl

odbiór zamówień: 

pn-pt: 8:00 – 20:00

sb: 9:00 – 15:00

 

Oddział CENTRUM

ul. Warszawska 18, 31-155 Kraków

tel. 666 666 927

warszawska@copylandia.pl

odbiór zamówień: 

pn-pt: 8:00 – 20:00

sb: 9:00 – 15:00

 

Oddział KROWODRZA

ul. Królewska 65a, 30-081 Kraków

tel. 666 666 921

krolewska@copylandia.pl

odbiór zamówień: 

pn-pt: 8:00 – 20:00

sb: 9:00 – 15:00

Czy zamówienie może być wysłane kurierem?

Tak, dostawa przesyłek realizowana jest przez firmę kurierską DPD, InPost, DHL na terenie całej Polski. Dokładna cena zależy od wagi przesyłki i podana jest podczas zamawiania przy każdym produkcie. Czas dostawy to zwykle 1 dzień roboczy od nadania. W skrajnych przypadkach termin dostawy może nieznacznie się wydłużyć. Od momentu nadania zamówienia, czas dostawy jest zależny od firmy kurierskiej.

Czy mogę zamówić dostawę kurierską no-name?

Dostawa kurierska może być realizowana w trybie no-name – w miejscu danych nadawcy widnieją dane zamawiającego, a nie dane drukarni, skąd faktycznie wychodzi przesyłka. Opcja ta sprawdza się w przypadku podzlecania nam usług, które wysyłane są dla klienta nadawcy, nie ujawniając faktycznego wykonawcy usługi. Aby wybrać przesyłkę no-name należy wybrać jako metodę dostawy opcję “kurier”, a przy nadawcy wpisać własne dane.

Jak są pakowane i wysyłane gotowe materiały?

Wszystkie przesyłki pakujemy w koperty, kartonowe opakowania lub folię stretch w zależności od zamówienia. Produkty pod wysyłkę pakowane są w kartony, dzięki temu Twoje zamówienie dotrze do Ciebie lub Twojego klienta w bezpieczny sposób. Wcześniej owijane są w folię bąbelkową lub folię stretch. W przesyłce, którą otrzymasz Ty lub Twój klient zawsze znajdować się będzie tylko zamówiony produkt – nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.

Jak są pakowane i wysyłane gotowe materiały?

Wszystkie przesyłki pakujemy w koperty, kartonowe opakowania lub folię stretch w zależności od zamówienia. Produkty pod wysyłkę pakowane są w kartony, dzięki temu Twoje zamówienie dotrze do Ciebie lub Twojego klienta w bezpieczny sposób. Wcześniej owijane są w folię bąbelkową lub folię stretch. W przesyłce, którą otrzymasz Ty lub Twój klient zawsze znajdować się będzie tylko zamówiony produkt – nigdy nie znajdzie się w niej faktura bądź nasze materiały reklamowe.

Czy za wysyłkę materiałów trzeba dodatkowo zapłacić?

Przy składaniu zamówienia doliczana jest przesyłka. Kwota uzależniona jest od gabarytu i miejsca odbioru.

Pliki i projekty

Czy można zamówić wykonanie projektu?

Tak, w ofercie posiadamy wykonanie projektów graficznych, których standardowy cennik znajduje się na stronie www.copylandia.pl. Pytania odnośnie projektów graficznych można również kierować na adres projekty@copylandia.pl.

Jak przygotować pliki do druku?

Przy każdym produkcie znajduje się instrukcja “Jak przygotować pliki do druku”. Znajdziesz tam szablony i wytyczne jak powinien poprawnie być przygotowany Twój projekt. Ogólna instrukcja znajduje się również na stronie głównej. Gdybyś jednak dalej miał problemy, skontaktuj się na adres mailowy projekty@copylandia.pl.

Jakiej rozdzielczości powinny być zdjęcia użyte w projekcie?

Dla zachowania dobrej jakości wydruku zalecane jest, aby zdjęcia miały rozdzielczość:

– dla druku cyfrowego 300 dpi

– dla druku sublimacyjnego 300 dpi

– dla druku wielkoformatowego, np. bannery dopuszczalne są niższe rozdzielczości – od 72 dpi

W jakich formatach powinny być zapisane i przesłane pliki do druku?

Pliki powinny zostać przesłane w formatach: PDF, TIF, PSD lub JPG.

Co oznaczają nazwy CMYK i RGB?

Nazwa CMYK pochodzi od nazw barw tworzących tę przestrzeń barwną:

• C – (ang. Cyan) – to odcień niebieskiego – błękitno-szafirowo-turkusowy

• M – (ang. Magenta) – jest to kolor zbliżony do purpury, karmazynu i amarantu

• Y – (ang. Yellow) – to kolor żółty

• K – (ang. Black) – kolor czarny

CMYK to zestawienie czterech kolorów podstawowych farb drukarskich stosowanych w poligrafii.  Poprzez mieszanie tych barw otrzymać można całą gamę barw. Wyświetlając na monitorze obraz w postaci CMYK uzyskamy jedynie zbliżony obraz do rzeczywistych barw CMYK; dzieje się tak dlatego, że monitory, skanery, aparaty fotograficzne pracują w przestrzeni RGB.

Dlatego właśnie pliki do druku należy przygotować w przestrzeni barwnej CMYK.

 

RGB – to przestrzeń barwna, której nazwa oznacza:

R – (ang. Red) – czyli czerwony,

G – (ang. Green) – czyli zielony,

B – (ang. Blue) – czyli niebieski.

RGB to przestrzeń barw wykorzystywana w nośnikach cyfrowych: monitorach, skanerach czy aparatach cyfrowych. 

 

Jeśli zależy nam na sprawdzeniu jak dokładnie będzie wyglądała kolorystyka naszego projektu na końcowym etapie produkcji, można zlecić drukarni wykonanie odbitki próbnej – proofa,  z symulacją wybranego podłoża .

Co oznaczają parametry druku określane jako: 4 /4 , 4/1, 4/0?

4/4 oznacza projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach).
4/1 oznacza projekt obustronnie zadrukowany, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce,
a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK, Black.
4/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce
1/0 oznacza projekt jednostronnie zadrukowany przy pomocy tylko jednej składowej CMYK, Black.

Co to jest spad?

Jest to obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Wielkość spadu dochodzi do 5 mm. +2mm dookoła obszaru netto – 3mm dookoła, środka obszaru netto.

Reklamacje

W jaki sposób można złożyć reklamację?

Jeżeli do Klienta został dostarczony wadliwy produkt lub usługa, ma on prawo złożyć reklamację. Powinna ona być dostarczona na piśmie i wysłana na adres email reklamacje@copylandia.pl, osobiście lub listem poleconym wraz z reklamowanym towarem na adres: COPY Landia ul. Mogilska 20/1a, 31-516 wraz z formularzem reklamacyjnym. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe Klienta, informację o rodzaju wad i dacie ich stwierdzenia, żądanie Klienta, potwierdzenie dokonania zakupu reklamowanego towaru. Jeśli do rozpoznania reklamacji konieczne okaże się zapoznanie się przez Sprzedawcę ze sprzedaną rzeczą, Klient będący konsumentem, będzie zobowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz na adres siedziby Sprzedawcy: COPY Landia ul. Mogilska 20/1a, 31-516 Kraków.

Jak długo po otrzymaniu przesyłki można zgłosić reklamację i jaki jest okres oczekiwania na jej rozpatrzenie?

Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa po 14 dniach od daty otrzymania przesyłki lub odebrania jej z naszego oddziału. Większość reklamacji rozpatrujemy w pierwszym dniu roboczym następującym po jej złożeniu. Część reklamacji wymaga jednak dokładniejszego zbadania i w związku z tym ich rozpatrzenie może zająć więcej czasu (do 14 dni roboczych).

Kolory wydrukowanego produktu są inne niż były na projekcie w komputerze, czy może to być podstawą reklamacji?

Nie, ponieważ różnice w kolorystyce widocznej na monitorze wynikają ze zdolności odwzorowania kolorów na danym urządzeniu cyfrowym. Dla każdego jest ona inna. Maszyny drukujące ze względów technologicznych nie są w stanie oddać identycznych barw jak te widziane na większości monitorów.

Technologie

Jakie technologie druku Państwo stosują?

Technologie jakie stosujemy w naszej drukarni to:


Druk cyfrowy
• do formatu (SRA3+) 320×460 cm
• druk niskonakładowy
• możliwość personalizacji 1 sztuki
• maksymalny format druku to SRA3
• maksymalna gramatura papieru to 400g


Druk pigmentowy
• do formatu 1117 mm
• bardzo dokładny druk atramentowy przeznaczony do ekspozycji wewnętrznej
• nie jest odporny na warunki atmosferyczne
• możliwość personalizacji od 1 sztuki
• druk odbywa się na ploterach atramentowych – pigmentoweych (8/12 kolorowych)


Druk offsetowy
• druk wysokonakładowy
• naświetlanie matrycy do każdego projektu – brak możliwości druku personalizowanego
• dokładność kolorystyczna gwarantowana jest tylko po wykonaniu proofa w cenie


Druk lateksowy
• do szerokości 160 cm
• ekologiczny odpowiednik druk solwentowego
• druk na bazie atramentu wodnego z lateksem 100% ekologiczny
• dużo odporniejszy na zarysowania niż druk solventowy
• możliwość aplikacji zaraz po wydrukowaniu
• odporny na warunki atmosferyczne


Druk termotransferowy (flex&flock, flex latex)
• do formatu 40×60 cm


Druk UV
• do formatu 320×200 cm
• druk bezpośredni na materiałach typu pcv, di-bond, gadżety reklamowe
• druk utrwalany światłem uv odporny na warunki atmosferyczne


Druk sublimacyjny
• do formatu (A3) 30×42 cm
• technika sublimacyjna przeznaczona jest głównie do wydruków na kubkach, koszulkach, poszewkach czy innych fotogadzetach
• wydruki wykonujemy na specjalnym papierze transferowym a następnie przenosimy je za pomocą prac termotransferowych (wysoka temperatura)


Hot-stamping
• zwany również termodrukiem, hot-printem – technika druku z użyciem folii hot-stampingowej i matryc wypukłych wykonanych z materiału przewodzącego ciepło
• Hot-stampingu używa się do uszlachetniania druku, ozdabiania przedmiotów, znakowania, zabezpieczenie druku (zwłaszcza folie holograficzne)
• zastosowanie hot-stampingu: Hot-stampingu używa się do uszlachetniania druku, ozdabiania przedmiotów, znakowania, zabezpieczenie druku (zwłaszcza folie holograficzne)


Złocenie bezmatrycowe
• wybiórcze złocenie w procesie złocenia bezmatrycowego wykonuje się za pomocą foliarek, nakładając specjalną folię na wydruk cyfrowy
• możemy złocić dowolny personalizowany projekt. Dzięki złoceniu bezmatrycowemu, możemy pokryć ozdobną folią właściwie dowolne kształty.


Haft komputerowy
• Chenille, Sznurek, 3D